מבנה הוובינר

נושא ההרצאה: איך יוצרים סקיצה לעיצוב אתר אינטרנט ביחד עם הלקוח בקלות? 

כותרת שיווקית:
איך יוצרים סקיצה לעיצוב אתר אינטרנט ביחד עם הלקוח בפחות משעת עבודה אחת?
איך יוצרים סקיצה לעיצוב האתר שתעזור לכם לעצב את האתר לפי דרישות הלקוח?
איך יוצרים עיצוב לאתר אינטרנט שקולע בול פגיעה בפעם הראשונה לדרישות הלקוח?
איך יוצרים עיצוב לדף אינטרנטי שהלקוח מאשר בפעם אחת?

פתיחה:
האם קרה לכם שהלקוח לא יודע איך האתר יראה וכל דוגמא שתראו לו הוא יגיד "אני לא יודע" ?
האם קרה לכם לחכות לתוכן מהלקוח ולמעשה מסירת האתר נתקעה?
האם קרה לכם שאתם שולחים ללקוח מספר רב של עיצובים והלקוח חוזר עם פידבר לשפר ויש לכם הרגשה שהפרוייקט לא נגמר ואין אור בקצה המנהרה?

אז בהרצאה אני אלמד אותכם איך לקרוא את הלקוח, להבין מה הוא רוצה אבל לא יודע איך להסביר את עצמו. כך שבמינימום פדבקים הלקוח יאשר לכם את העיצוב.

גוף ההרצאה:
1 - הכרת העסק של הלקוח,
תדברו על:
 אילו שירותים הוא מציע
 מה מייחד אותו מהמתחרים
מה נותן לו מוטיבציה בעסק
לרשום מספר נקודות נוספות להנחיית המשתתפים איך לקבל רושם ראשוני ולהכיר את העסק של הלקוח שאיתם הם נכנסים לעבודה.

2 - הקשבה הקשבה הקשבה וניקוי ראש
כבעלי מקצוע אנחנו באים ללמד את הלקוח מה הוא רוצה. וכופים עליו את העיצוב שאתם חושבים שמתאים לו.
להקשיב ללקוח מתוך נקודת הראיה של הלקוח ולא שלכם כמעצבים או בוני אתרים. הלקוח תמיד צודק. תעברו עם הלקוח על מיני אתרים שיש ברשת ותנסו להבין מהי השפה העיצובית שהוא מתחבר אליה.
לדוגמא: אוהב תמונות מעוגלות? איזו פתיחה בדף הבית הוא אוהב. איזה תפריט ניווט הוא מעדיף (עליון, צדדי). 
להכין רשימה של נקודות שאיתם אפשר לאפיין את רצונות הלקוח.


3 - בניית תפריט ניווט
 תבנו עם הלקוח תפריט לאתר. ותפרטו את תתי התפריטים בהתאם להכרת העסק בסעיף 1.
תבצעו מחקר מילות מפתח וכמות חיפושים. תערבו את הלקוח בתהליך, תתנו לו לבחור בין מילות התפריט בהתאם לכמוייות חיפושים.

 4 - תכינו סקיצה לעיצוב האתר עם הלקוח לכל דך ודף שאתם צריכים לבנות או לעצב.
לפרט למה להכין סקיצה לפני עיצוב לפני תחילת עבודה על העיצוב.
-מערבים את הלקוח בתהליך ומכדלים את הסיכוי לספק את מה שהוא מצפה לקבל
- חוסך לכם סבבי תיקונים במידה ויודעים מה הלקוח רוצה לראות בדף.
- שימוש בכלי שמאפשר ללקוח להבין איך האתר יראה ולאפשר למעצב לעצב את הדף בצורה חופשית.

5 - שלבי העבודה בבניית סקיצה:
להציג שקף שיראה את תהליך בניית סקיצה לעיצוב:
- חלוקת הדף לפי נושאים מרכזיים
- הכנת סקיצה לעיצוב
- המרת הסקיצה לטופס שהלקוח יכול להכניס תוכן
- לבקש מהלקוח שיכניס תובן לדף.

תוצאה סופית:
יש לכם דף סקיצה מוכן עם תוכן אמיתי של הלקוח שאיתו אתם עכשיו יכולים לעצב בתוכנת עיצוב או לבנות ישירות אונליין ולעצב תוך כדי עבודה.
המלצה:קודם לעצב ואחר כך לבנות.

בנקודה הזו אני מעביר את הקבל לעבודה על הכלי שפיתחתי לעיצוב סקיצה לפני עיצוב.
בוחר משתתף אחד שבו אני ביחד איתו אני מדגים את התהליך ובונה סקיצה עיצובית במשך 5 - 10 דקות.


סיום
סיכום הנקודות שעליהם דיברנו:
אפיון עסק הלקוח
הקשבה הקשבה הקשבה
בניית תפריט ניווט
הכנת סקיצה

מכין שקף הטבה - 3 חודשים חינם לכל מי שפותח עכשיו חשבון בכלי לסקיצה. משתף לינק לאתר ומבקש מכל המשתתפים לפתוח חשבון.

להשתמש בתוכן של דף זה כדי ליצור דף נחיתה לוובינר.

שאלות לחשיבה

בחירת נושא להרצאה: על מה אנחנו רוצים לדבר ועל מה אנחנו רוצים להרצות עליו?
מה אני רוצה למכור או לקדם?
איזו בעיה אני עוזר לפתור?
מה הכי שואלים אותי הלקוחות שלי?
על מה אני אוהב לדבר בעסק שלי?

מומלץ לחשוב על משפט שמייצר סקרנות או רגש, פחות מומלץ להשתמש במסר טכני.
נושא ההרצאה
כותרת שיווקית
מה הבעיה הכי בוערת שהקהל שלי מתמודד איתה בהקשר לנושא הוויבינר?
מה התוכנות הכי חזקות שאני רוצה להעביר?
 מה אני רוצה שיקרה אחרי הוובינר?
 איך לגרום להם לזכור אותי גם אחרי השידור?
 חלוקת ההרצאה ל 3 חלקים:
 פתיחה -
הצגה עצמית, יצירת עניין, סיפור אישי או שאלה הצגה עצמית קצרה. יוצרים חיבור רגשי או אישי למה בחרת לדבר על הנושא.
 מעוררים ציפייה: מה הולך להיות פה? למה כדאי להישאר?

 גוף ההרצאה - בין 3 ל 5 נקודות עם ערך מציגים בין 3 עד 5 נקודות עם ערך בכל נקודה נותנים רעיון דוגמא וטיפ יישומי
 סיום - סיכום, הנעה לפעולה רכה מסכמים את מה שנאמר מצביעים על הצעד הבא - מה הקבל יכול לעשות עכשיו מציעים הנעה לפעולה בעדינות.

איזו בעיה אני עוזר לפתור:
הלקוח לא יודע איך הוא רוצה שהאתר שלו יראה. גורם לריבוי בסקיצות העיצוב ובכמות העבודה על העיצוב. אני מלמד על איך מאפיינים ומבצעים אפיון דרישות ברמה עיצובית בתהליך של הכנת הדף.
לקוחות לא מספקים תוכן בזמן שגורם לעיכוב בעבודת העיצוב והעיכוב הפרוייקט.
לקוחות מספקים תוכן חלקי למסר שרוצים להעביר בדף האינטרנט שאנחנו בונים שיוצר עיכוב בזמני הפרוייקט ובאיכות התוצאה הסופית.

מה הכי שואלים אותי הלקוחות שלי:
בתהליך בניית אתר הלקוחות שואלים אם הם יכולים לבצע עדכון באתר ללא תלוי בי

על מה אני אוהב לדבר בעסק שלי:
על מתן פתרונות תוכנה צירתיים 
עיצוב האתר כיצירת אומנות
איכות העבודה שהלקוח מקבל.
מהירות אתרים
נגישות האתר
מערכת ניהול התוכן בהתאמה אישית ללקוח

למי ההרצאה מתאימה?
מעצבים
בונה אתרים
צוותי פיתוח
מנהל תיק לקוח
מנהל מוצר
לקוח סופי שרוצה לבנות את האתר או דף נחיתה לבד

צוות שבונה אתרים - מנהל תיק לקוח שמדבר עם הלקוח. שומע את דרישות הלקוח. מכין סקיצה עיצובית ומעביר למעצב לביצוע.
מנהל פרוייקט שרוצה להסביר למתכנת או למעצב איך לבנות פסקה בתוך הדף או דף שלם, מכין סקיצה כי שיהיה ברור מה מצפים ממנו לפתח ולהכין.
לקוח סופי שיש לו אתר ומעוניין לבנות לבד דף נחיתה - מכין לעצמו סקיצה עיצובית וחושב על איך הוא הולך להציג את התוכן ואילו אלמנטים לבחור.